Po zakupie biletu, zaraz za wejściem na zewnątrz napotykamy na dużą lokomotywę parową C62 typu 4-6-4 (4 koła z przodu, 6 pośrodku, 4 z tyłu).
Zaraz obok mamy fragment składu zespolonego elektrycznego pociągu z możliwością wejścia do środka wagonów.
W dalszej części wchodzimy już do środka; widzimy kilka gablot z miniaturami kolejek i elementów pociągów.
Wreszcie jesteśmy w głównym hallu muzeum, w którym od samego początku w oczy rzucają się trzy takie oto lokomotywy Japan Railways…
… oraz jeden z pierwszych modeli Shinkansena.
Po pierwszym niesamowitym wrażeniu, czas na dalsze zwiedzanie. I oto w centrum hali napotykamy na ogromną lokomotywę spalinową pod którą możemy wejść i obejrzeć jej machanizmy od spodu.
Kolejną lokomotywą to parowóz 233 z bardzo ładnie pomalowanymi elementami.
Zwiedzajac dalej natrafiamy na lokomotywę elektryczną typu EF.
W mozeum jest też sekcja z urządzeniami elektrycznymi i mechanicznymi używanymi w przeszłości do kontroli ruchu kolejowego. Są też makiety przedstawiające, w jaki sposób drążono tunele oraz budowano mosty.
Na pierwszym piętrze jest duża makieta kolejowa, po której śmigają w większości modele Shinkansena w skali H0 lub N, najprawdopodobniej produkcji japońskiej firmy KATO.
Na końcu znajdujemy się u wyjścia prowadzącego do lokomotywowni z obrotnicą.
Na zwiedzanie całego muzeum oraz ewentualne zakupy w sklepie z pamiątkami i modelami polecam przeznazyć minimum 2 godziny. Ja byłem w muzeum około 3 godzin i już zmrok zawitał gdy wracałem do hotelu. Polecam szczerze każdemu fanowi kolei oraz tym którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę o samej kulturze japońskiej.